Do czego służy APC?

Wybór kosmetyków samochodowych jest dzisiaj ogromny. Czasami aż przytłacza nas ilość dostępnych preparatów do czyszczenia, prania i usuwania zanieczyszczeń. A gdyby tak do najważniejszych czynności móc wykorzystać jeden środek?

Uniwersalne środki do mycia istnieją i są polecane szczególnie w sytuacji, gdy nie wiemy jaki specjalistyczny preparat dobrać do danej powierzchni. All Purpose Cleaner, czyli APC, nadaje się i do plastiku, silnika, lakieru i do czyszczenia tapicerki. Należy jedynie przestrzegać zasad jego stosowania i wskazówek producenta, aby nie uszkodzić delikatnych materiałów czy nie odbarwić plastiku. Świetnie sprawdzi się również od czyszczenia trudnych zabrudzeń w domu!

APC – czyli co dokładnie?

APC jest to mieszanka substancji chemicznych, które czyszczą, rozpuszczają trudne do usunięcia zabrudzenia i emulgują powierzchnię. Jest uniwersalnym środkiem, co oznacza, że można stosować go do każdej powierzchni wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. Jest to preparat, który pomoże usunąć kłopotliwe zanieczyszczenia jak ptasie odchody, żywicę z drzewa, martwe owady czy zabrudzenia drogowe np. asfaltem, bez szkody dla lakieru. Wykorzystać go można do ciężkich zabrudzeń felg, zderzaków i nadkola, a nawet do czyszczenia silnika ze smaru, olejów i kurzu. Co ciekawe APC może również posłużyć jako środek do czyszczenia powierzchni materiałowych jak: tapicerki, podsufitki, wykładziny bagażnika, ale i plastikowych elementów kokpitu oraz drzwi. Sprawdzi się do mycia uszczelek i gumowych elementów, np. pozwoli dokładnie doczyścić gumowe dywaniki. W przeciwieństwie do niektórych kosmetyków samochodowych nie pieni się i nie wymaga wypłukiwania.

Jak należy używać APC?

To, że jest to środek wszechstronnie działający, nie oznacza, że nie należy przestrzegać kilku zasad podczas jego stosowania. Przede wszystkim jest to silnie działający środek chemiczny, dlatego stosując go, zawsze zakładajmy rękawiczki. Chrońmy skórę i oczy przed kontaktem z preparatem. Poza tym kluczem jego poprawnego stosowania jest odpowiednie rozcieńczenie. Każdy producent przedstawia swoje normy, ale przyjmuje się, że najmniejsze rozcieńczenie wodą jest potrzebne przy czyszczeniu silnika i felg. Więcej wody dolejemy przy myciu lakieru i zewnętrznych elementów pojazdu, czy do czyszczenia kokpitu i wnętrza samochodu. Najwięcej wody dodamy do preparatu, gdy będziemy usuwać plamy z tapicerki lub podsufitki. Dbając o właściwe proporcje, usuniemy brud, bez uszkodzenia powierzchni. Preparat nie powinien zbyt szybko wyschnąć, więc nie nakładamy go na samochód stojący w słońcu, aby nie powstały nieestetyczne zacieki.